Ofte stillede spørgsmål til Byensbil.dk

Ofte stillede spørgsmål

Kan du ikke finde de svar du søger, så kontakt os endelig på telefon eller mail  info@byensbil.dk

Afhentning af bil:
Bilen afhentes på bilens stamplads. Bilen kan først afhentes ved bookingperiodens start, ikke inden.

Aflevering:
Bilen afleveres på bilens stamplads senest ved bookning/lejeperiodens ophør.

Annullering af booking: 
Send mail til info@byensbil.dk (jf. gældende prisliste).

Betaling:
Er du medlem af byensBil.dk, sender vi en samlet faktura 1 gang om måneden via mail samt via beskeder i vores bookingsystem. Betalingen foregår via dit registrerede betalingskort.

Er du lejer eller har du et gratis medlemsskab betaler du depositum og du modtager faktura efter hver leje/brug. Betalingen foregår via dit registrerede betalingskort.

Bilgaranti:
Alle medlemmer af ByensBil.dk er omfattet af en Bilgaranti. Gælder dog ikke bilerne på Sjælland
Er bilen/bilerne i din by ikke ledig, stiller vi en anden bil til rådighed på stampladsen tættest dig.
Kontakter du os senest 2 dage før dit behov for en bil, er du dækket af Bilgarantien. Læs mere om BilGaranti på vores BilGaranti side.

Bil levering:
Vi kan levere bilen hjemme på en bestemt adresse (gælder kun i RKSK). Læs evt. mere om bil levering.

Bookning:
Når du bliver medlem af ByensBil.dk, tildeles der kode til bookingkalenderne for alle bilerne, og du kan dermed selv booke dig ind på en bil.

Bookingperiode:
Medlemmer kan booke helt ned fra en halv time ad gangen og frem.

Brændstof:
Alle priser er inkl. brændstof/EL. Kvittering på brændstof skal sendes til info@byensbil.dk. Beløbet bliver trukket fra på fakturaen.

Forsikring:
Bilen er dækket af ansvar og kasko forsikring.

Leje:
Udfyld lejeforespøgsel på vores hjemmeside.

Lejeperiode:
Lej for en enkelt dag eller en længere periode.

Nøgle:
Nøgle afhentes i nøgleboks placeret tæt på de enkelte biler.
Koden til boksen bliver udleveret i forbindelse med bookning/leje af den pågældende bil.

Oprettelse af medlemskab:
Udfyld medlemsanmodningen på vores hjemmeside, og du hører fra os hurtigst muligt.

Opsigelse af medlemskab:
Send mail til info@byensbil.dk. eller gør det under din profil. Medlemskab kan opsiges med løbende måned + 30 dage

Selvrisiko:
Ved skade har du en selvrisiko i henhold til gældende prisliste.

Selvrisikoforsikring:
Kan tilkøbes i henhold til gældende prisliste. Tilvælges selvrisikoforsikringen, bliver selvrisikoen ved skade på bilen reduceret betydeligt (se prisliste).

Hvordan kører jeg en EL-bil?

Er du usikker eller i tvivl om, hvordan du skal forholde dig til en El-bil, så se med i videoen her, hvor vi går igennem hele bilen sammen med dig. 
Husk altid at fjerne laderen inden du kører, og at sætte den i når du er færdig med at bruge bilen, så den er fuld ladet op til næste bruger.

I handskerummet finder du kort til sperto ladere. Skal du bruge en Clever lader skal du bruge chippen i nøglerne. 
Kan du ikke få ladekablet ud af bilen, så prøv at låse bilen op endnu engang. 

Find Clever lader til el-bilen

Når du skal på længere ture, kan du få brug for en lader, til at lade bilen op undervejs. Er du ikke bekendt med hvordan det foregår kan du se videoen her som forklare alle steps. 

Med Clever appen kan du nemt få en oversigt over alle Clever-ladere i Danmark og se, hvilke der står fri til benyttelse. 
Download Clever til google-play eller App-Store

Husk god ladeettikette: Lad kun det du har brug for, så andre kan komme til. Flyt din bil når du er færdig med at lade. Lad kun til 80% når du anvender hurtigladeren. 

Find E-on lader til elbilen

Skal du anvende en E-on lader til din elbil kan du finde ledige ladestande gennem deres app eller på deres website.

Appen kan downloades til Google-Play eller App-Store

Husk god ladeettikette: Lad kun det du har brug for, så andre kan komme til. Flyt din bil når du er færdig med at lade. Lad kun til 80% når du anvender hurtigladeren.